İTÜ – ME2M Mühendislik Eğitimi Mükemmeliyet Merkezi
1950 öncesi --> Tepkisel ve değişimlere yanıt veren mühendislik mesleği ve eğitimi: mühendislik mesleğinin erken dönemleri pratiğe dönük, tasarımların belirli düstur ve iyi tanımlanmış prosedürler ü̈zerinden gerçekleştirildiği, matematik kullanımının sınırlı olduğu, pek çok akademisyenin sanayi deneyiminin ve/veya sanayi ile sıkı bağlarının olduğu bir dönem olarak tanımlanmaktadır.
1950 – 1990 --> 20. Yüzyılın 2. Yarısındaki dö̈nem mü̈hendislik bilimlerine odaklanılan, olguların temel ilkelerinin anlaş̧ılmasına ve analizine yönelik, ve akademisyenlerin büyük bir kısmının araştırma yapma becerilerini iyileş̧tirmek üzere eğitim aldıkları ve kendilerini geliş̧tirdikleri bir dönemdir.
1990 – bugün --> Geçtiğimiz son 25 yıllık dönem, mühendisliğin temeli olan analitik düşünme becerisini kuvvetle muhafaza ederken, takım çalışmasının, iletişimin, bütünleşik yaklaşımın, tasarım temelli üretimin ve sürekli iyileşmenin ön plana çıktığı son dönemdir. Günümüz koşullarının ve gelecek beklenti ve öngörülerinin tanımladığı hızlı değişim gereksinimleri ise mühendislik mesleği ve eğitimi bakış açımızın yenilenmesi-dönüştürülmesi gerektiğini dikte etmektedir.
2023 ve gelecek --> 21. Yüzyılın gerekliliklerine yanıt vermenin ötesinde, değişime önderlik ederek geleceğe yön verme ve mühendislik meslegğini ve mühendislik eğitimini dönüştürme özgörevinde atik davranarak mühendislik mesleğinin önemli ve dinamik rolünü̈ şekillendirme ve güçlendirme ve böylece mühendislerin temel sorumluluk ve görevi olan topluma anlamlı, verimli ve üretken katkılar sağlamak hedeflerini gerçekleme zamanıdır.
*Uyarlanan kaynaklar: “Educating Engineers for the 21st Century: The Role of Engineering Education and Accredita- tion”, John W. Prados, AIChE Local Section Talk, Spring 1997, USA. “The Engineer of 2020 Project: a high-risk, high-pay-off approach for the future of U.S. engi- neering education”, Wayne Clough, The American Society for Engineering Education, June 13,
Yeni-Nesil Akademisyenlerin, Mühendislerin ve Liderlerin Gelişimini Destekleyen Öncü ve Örnek bir Merkez olmak