TR | EN

Niçin ME2M?

İTÜ – ME2M Mühendislik Eğitimi Mükemmeliyet Merkezi

  • ulusal ve uluslararası ortamlarda örnek olacak,
  • kamu, özel sektör ve diğer yüksek öğretim kurumları ile yapılacak işbirlikleri ile mühendislik eğitiminde KALİTENİN ve TEŞVİĞİN arttırılmasını ve yaygınlaştırılmasını sağlayacak ARAŞTIRMA - UYGULAMA ve EĞİTİM çalışmalarını ve
  • mühendislik EĞİTİMİ VERME ve ALMA deneyimlerini-kültürünü geliştirmeyi, ve böylelikle
  • İTÜ’nün ulusal, bölgesel ve uluslararası görünürlüğünü ve saygınlığını güçlendirmeyi hedeflemektedir.

Mühendislik Eğitminin Gelişimi

Mühendislik Eğitimi Tarihsel Gelişimi ve Dört Kronolojik Dönem

1950 öncesi --> Tepkisel ve değişimlere yanıt veren mühendislik mesleği ve eğitimi: mühendislik mesleğinin erken dönemleri pratiğe dönük, tasarımların belirli düstur ve iyi tanımlanmış prosedürler ü̈zerinden gerçekleştirildiği, matematik kullanımının sınırlı olduğu, pek çok akademisyenin sanayi deneyiminin ve/veya sanayi ile sıkı bağlarının olduğu bir dönem olarak tanımlanmaktadır.

1950 – 1990 --> 20. Yüzyılın 2. Yarısındaki dö̈nem mü̈hendislik bilimlerine odaklanılan, olguların temel ilkelerinin anlaş̧ılmasına ve analizine yönelik, ve akademisyenlerin büyük bir kısmının araştırma yapma becerilerini iyileş̧tirmek üzere eğitim aldıkları ve kendilerini geliş̧tirdikleri bir dönemdir.

1990 – bugün --> Geçtiğimiz son 25 yıllık dönem, mühendisliğin temeli olan analitik düşünme becerisini kuvvetle muhafaza ederken, takım çalışmasının, iletişimin, bütünleşik yaklaşımın, tasarım temelli üretimin ve sürekli iyileşmenin ön plana çıktığı son dönemdir. Günümüz koşullarının ve gelecek beklenti ve öngörülerinin tanımladığı hızlı değişim gereksinimleri ise mühendislik mesleği ve eğitimi bakış açımızın yenilenmesi-dönüştürülmesi gerektiğini dikte etmektedir.

2023 ve gelecek --> 21. Yüzyılın gerekliliklerine yanıt vermenin ötesinde, değişime önderlik ederek geleceğe yön verme ve mühendislik meslegğini ve mühendislik eğitimini dönüştürme özgörevinde atik davranarak mühendislik mesleğinin önemli ve dinamik rolünü̈ şekillendirme ve güçlendirme ve böylece mühendislerin temel sorumluluk ve görevi olan topluma anlamlı, verimli ve üretken katkılar sağlamak hedeflerini gerçekleme zamanıdır.

*Uyarlanan kaynaklar: “Educating Engineers for the 21st Century: The Role of Engineering Education and Accredita- tion”, John W. Prados, AIChE Local Section Talk, Spring 1997, USA. “The Engineer of 2020 Project: a high-risk, high-pay-off approach for the future of U.S. engi- neering education”, Wayne Clough, The American Society for Engineering Education, June 13,

Özgörü

Yeni-Nesil Akademisyenlerin, Mühendislerin ve Liderlerin Gelişimini Destekleyen Öncü ve Örnek bir Merkez olmak

Özgörev

  • Değişime ayak uydurmaya çalışmak yerine değişime liderlik etmek, kucak açmak, değişimi yönetmek
  • Mühendislik eğitimini 21. Yüzyılın beklentilerine cevap verecek şekilde uyarlamak
  • Mühendislik eğitimini yaratıcı, yenilikçi, etkileşimli ve ilham verici eğitim, öğrenme ve araştırma deneyimleri yardımıyla dönüştürmek
  • Dönüştürücü öğrenme / öğretme deneyimlerini desteklemek
  • Liderlik, girişimcilik ve yenilikçilik kültürünü desteklemek
  • Gelecek gereksinimlerini karşılayabilecek sürdürülebilir bir mühendislik eğitiminde sürekli iyileşme ve kalite-güvencesi için hızla hareket etmek

Hedeflerimiz

  • Mühendislik eğitimi için etkili öğrenme yöntemlerini belirlemek, geliştirmek, uygulamak
  • Mühendislik öğrenme etkinliğini ölçmek için değerlendirme araçları belirlemek, geliştirmek ve uygulamak
  • Mühendislik eğitimi üzerine diğer eğitim kurumları, toplum kaynakları, endüstriyel ortaklar ve finans kuruluşları ile işbirliği içerisinde mühendislik uygulamaları üzer- ine araştırmaları yönetmek
  • Etkili öğretme materyallerini, merkezde geliştirilecek uygulamaları yaygınlaştırmak
  • Mühendislik eğitiminin İyileştirilmesine yönelik deneme sitelerini geliştirmek

Kurucularımız

  • Mühendislik eğitimi için etkili öğrenme yöntemlerini belirlemek, geliştirmek, uygulamak
  • Mühendislik öğrenme etkinliğini ölçmek için değerlendirme araçları belirlemek, geliştirmek ve uygulamak
  • Mühendislik eğitimi üzerine diğer eğitim kurumları, toplum kaynakları, endüstriyel ortaklar ve finans kuruluşları ile işbirliği içerisinde mühendislik uygulamaları üzer- ine araştırmaları yönetmek
  • Etkili öğretme materyallerini, merkezde geliştirilecek uygulamaları yaygınlaştırmak
  • Mühendislik eğitiminin İyileştirilmesine yönelik deneme sitelerini geliştirmek